dinsdag 22 november 2016

Sylvana (3)

Dat het één smaakvoller is dan het ander weten we al. Nu is er een video verschenen die door velen als minder smaakvol wordt beschouwd. Je kan natuurlijk je vraagtekens zetten bij beelden van opgehangen mensen, maar om dat gelijk als een bedreiging te zien. De maker van de video heeft vast alleen zijn onvrede willen uiten en niet direct de dood van Sylvana te willen, maar dat is natuurlijk een aanname. Natuurlijk gaan dit soort beelden wat te ver en werden nog niet zo lang geleden een aantalvoetbalsupporters voor eenzelfde vergrijp voor de rechter gedaagd. Misschien is het ook beter om een rechter zich hierover te laten buigen, dan dat wij dat weer met ons allen doen, maar ik doe het toch. Ik doe dat omdat de DENK beweging beveiliging gaat eisen in de Tweede Kamer.

Nu gaat de Tweede Kamer niet over het persoonlijk beveiligen van een burger. Meer is Sylvana niet. Ze zit niet in de Tweede Kamer en dus kunnen onze ministers deze vraag direct van tafel vegen. Ik zou van politici toch verwachten dat ze de juiste wegen weten en ook weten bij wie ze aan moeten kloppen om zoiets te regelen en dat is justitie. Een officier van justitie kan de zaak beoordelen en bekijken of het voor een persoon echt te gevaarlijk is.

Ik vind persoonlijk dat als Sylvana beveiliging krijgt vanwege een filmpje, dat al onze zwarte pieten ook beveiliging meoten krijgen, vanwege de eerdere doodsbedreigingen vanuit haar beweging. Ook moeten alle Wilders-aanhangers beveiliging krijgen vanwege een onhandige tweet van ene heer van Zon. Hij berichtte dat alle Wilders-aanhangers uitgeroeid moeten worden. Hij heeft dit al recht proberen te zetten, maar de tweet is al de lucht in, dus iedereen heeft het al gelezen.

We moeten niet iedereen die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt gaan beveiligen. Maar ik vind ook dat we die personen ook niet gelijk moeten gaan bedreigen. Dat is de trend van deze tijd. Ik vind nog altijd dat we voor een open discussie moeten gaan, hoe hersenloos sommige mensen ook lijken. Met gesprek bereiken we meer met elkaar, dan met bedreigingen. Voor de mensen van DENK en voor Sylvana heb ik nog wel een tip. Er zijn wel een aantal gebouwen in Nederland om Sylvana te beveiligen. Ze zijn daar lief en weten precies hoe ze met mensen die niet bestaande beelden zien om moeten gaan. Ze krijgt daar ook nog gratis kleding, waarvan de mouwen zo handig op de rug vastgeknoopt kunnen worden. Ik zou zeggen: Niet DENKen maar DOEN.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten